poniedziałek, 24 października 2022

" Mały robaczek wszedł na dyniowy krzaczek" - zabawa matematyczna

 „Mały robaczek” towarzyszył nam w zabawie matematycznej przygotowanej w celu nabywania umiejętności posługiwania się pojęciami przestrzennymi: góra, dół, rozwijania spostrzegawczości i uwagi oraz  uwrażliwiania na dźwięki wysokie i niskie. Dzieci samodzielnie zagospodarowały  ogród dyniowy i stworzyły przestrzeń do zabaw matematycznych z dyniami w tle. Nazywały kierunki w przestrzeni według kierunku pionowego ( na górze, na dole).Porównywały liczebność zbiorów metodą szacowania i za pomocą określeń: mało, dużo, przeliczały i eksperymentowały muzycznie  w trakcie zabawy rytmicznej do utworu „The clap, clap Song” wykorzystując dynie małe i duże. Na podsumowanie dnia dzieci lepiły dynię z masy solnej i wyklejały "robaczkami' z makaronu.Zabawa była wyśmienita na tyle, że została powtórzona kilkakrotnie. Dziękuję rodzicom za przyniesienie dyni, będą nam służyć do zabawy jeszcze przez kolejny tydzień.